Monday, September 22, 2008

Buka Puasa..

Hari ini aku telah menjalani ibadah puasa seperti biasa..Yang luar biasanya, aku berbuke di ladang tempat aku bertani, bertanam, berlanskap dan menternak..Suasana yang berbeza ini mungkin tidak dapat dirasai seperti dimana2..Bertempat di gazebo, berlatarbelakangkan flora2 yang indah diliputi suasana malam yang bermandikan cahaya bulan, aku dan beberapa teman telah mengubah mood berbuka dengan suasana berbeza..Waktu berbuka dinanti dengan penuh kesabaran..Setelah azan berkumandang, masa untuk berbuka pun tiba dengan penuh kesyukuran..Betapa indahnya alam ciptaan tuhan, birpun sekitarnya sunyi dan gelap namun bentangan langit diangkasa dihiasi taburan bintang2 sudah cukup untuk menghiasi alam maya ini..

Aku berbuka dengan nasi putih bersayur salad ala2 kfc dan ayam percik..Air carrot susu menjadi pelengkap menyegarkan tekak ini yang sudah ketandusan air..Bersama teman2 seperti udin, kutsam, eila dan mah, kami bersama2 berbuka diselangi dengan tawa senda sehingga melewati batas masa..Sedar2 kami telah mengambil masa yg terlalu lama untuk menghabiskan juadah berbuka tersebut biarpun ada lg yang xhabis..Hari sudah semakin gelap, kami bergegas untuk pulang menunaikan solat..Sempat juga melihat ikan diaquarium sebelum pulang..



No comments: